De vraag was de website van het Geboortehuis Utrecht opnieuw te structureren, redigeren en (deels) te implementeren.
De vorige website van het Geboortehuis Utrecht was voor al voorzien van veel informatie. Het vinden van deze informatie was echter niet erg gebruiksvriendelijk waardoor er nog veel vragen richting het Geboortehuis kwamen. Daarnaast was de website toe aan een nieuw fris gezicht.
Als eerste heb ik de tekst waar nodig herschreven. De website gebruikers zijn cliënten van het Geboortehuis Utrecht, personen die een baby krijgen en op zoek zijn naar de beste plaats voor hun bevalling. Geen vakmensen in de geboortezorg dus. Het inschakelen van een externe, die buiten het vakgebied valt, kan helpen om vakinformatie te 'vertalen' naar goed leesbare en begrijpbare tekst.
De structuur van de website is zodanig aangepast dat de meest gebruikte en meest belangrijke informatie in één of twee klikken voorhanden is. Veel gestelde vragen zijn makkelijk bereikbaar en navigatie door de verschillende onderdelen van de website is een stuk verduidelijkt, onder andere door het gebruik van herkenbaar beeldmateriaal.
Té schattig project om aan te werken 😍.
Tijdens dit project heb ik veel samengewerkt met Alex Koens (LX Productions) en Nathalie Rossen (Mooi Werk Ontwerp). Bedankt voor de fijne samenwerking!
Comentários