Is stap 1 gelukt? Nu is het tijd voor STAP 2 van de 5 om je communicatie (weer) op de rit te krijgen. Vertaal je communicatiedoelen naar (sub) doelen
De wereld heeft het al lange tijd zwaar en dat zet jou ook aan het denken. Je vraagt je wellicht af of je op de goede weg bent in je werk. Of hoe je een steentje bij kunt dragen.
In mijn eerdere blog heb ik de 1e van 5 stappen beschreven die je kunt nemen om je communicatie weer even aan te scherpen. Heb je goed naar jezelf en je organisatie gekeken? Weet je wat je wilt bereiken wat betreft - potentiële - klanten of naamsbekendheid? Hoe toon je je maatschappelijke betrokkenheid? Het kan helpen om dit specifiek, meetbaar, acceptabel en realistisch te beschrijven en verbind er een tijd of periode aan (be SMART). Deze methode stuurt je in de goede richting van een duidelijk omschreven visie en doel. Is dit nog niet gelukt? Ga dan nog even terug naar stap 1. Je visie en doelen zijn de basis voor alle volgende stappen. Alle communicatie moet hierop aansluiten.
Bedenk wat je organisatie speciaal maakt.
Is stap 1 gelukt? Nu is het tijd voor STAP 2 van de 5. Kijk hoe je deze doelen kunt vertalen naar subdoelen of acties. Wil je meer klanten? Pluis goed uit hoe je huidige klanten eruit zien en waar je ze vindt? Wil je een andere doelgroep bereiken? Bepaal dan hoe je gewenste klant eruit ziet. Wil je de cultuur van je organisatie beter uitdragen? Bedenk wat jullie organisatie speciaal maakt. Draag je een bepaald doel een warm hart toe? Hoe ga je dit uitdragen, kun je een actie opzetten of een samenwerking aangaan? Welke boodschap en vormgeving past bij het gevoel dat je wilt overbrengen? Zoek voorbeelden om je ideeën te visualiseren.
STAP 3 komt binnenkort:). Succes!
Comments